KesoCoconut.blogg.se

Panko och parmesanpanerad kyckling med tekokt matvete

Publicerad 2014-03-21 13:08:00 i Chicken, Lunch/Dinner,

 
Vi skulle äta kyckling en kväll häromveckan men jag hade ingen ide om vad jag skulle laga, så jag letade efter lite insperation och hittade det här i dn.
Jag hade typ 4 månader gammal panko i kökslådan som behövde användas så det här passade perfekt!
det är alltså kyckling som är panerad i panko (kinesisk ströbröd) och parmesanost, jättegott!
Till kycklingen serverade jag matvete som var kokt i tevatten (alltså att man kokar upp så mycket vatten man behöver till riset/grynet och låter det dra tillsammans med en eller två påsar te i några minuter. koka sedan riset/grynet i tevattnet), lite turkisk yoghurt och sallad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela