KesoCoconut.blogg.se

Blåbär och limedavos

Publicerad 2014-04-06 10:10:00 i Breakfast, Oatmeal,

Häromdagen gjorde jag en davosgröt med smak av blåbär och lime som även den blev väldigt god (ja jag säger alltid att sakerna jag gör är goda, men jag lägger ju inte upp något som är äckligt ;).
Den här gången hade jag även i äggvita vilket gjorde att gröten fick lite mer puddingliknande konsistens.
 
Davosgröt med blåbär och lime:
1 dl havregryn
2 dl vatten
1 mosad banan
1 dl blåbär
1 msk limesaft
lite salt
1 äggvita (2 msk)
 
lägg allting utom äggvitan och limesaften i en kastrull och koka ihop till en gröt, rör sedan ner äggvitan och limesaften under omrörning tills den har stelnat. släng upp på en tallrik och ställ i kylen under natten och ät på morgonen.
jag toppade med keso, pecannötsmör och lite kokos samt åt en äggmacka till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela