KesoCoconut.blogg.se

Blåbärsdavos med kokossmak

Publicerad 2014-04-23 19:48:51 i Breakfast, Oatmeal,

 
Nu när sommaren är på ingång är gröten inte lika lockande längre. Den här gröten är ett svalkande alternativ som defenetivt är minst lika god som vanlig gröt, fast kall istället då.
Jag har gjort en liknande gröt med både hallon och lingon, så här får ni en med blåbär också!
 
Blåbärsdavos med kokos:
1 dl havregryn
1,5 dl yoghurt/kvarg/keso
1 dl blåbär, tinade
1 banan
2 msk kokos
ev 1 tsk chiafrön eller linfrön
 
mosa ihop banan och blåbär och tillsätt sedan resten av indregienserna. Antingen äter du den direkt eller gör som jag, häller den i en rymlig burk och låter den stå i kylen övernatten, då har den gojsat ihop sig ordentligt och är riktigt god vill jag lova!
Jag toppade min gröt med cashewnötter, lite sparad banan, blåbär och lite annat som jag hittade här hemma. En proteinfralla med ägg slank också ner (såklart ;D)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela