KesoCoconut.blogg.se

Pecannötsmör

Publicerad 2014-04-01 10:00:00 i Pålägg, Tips, Toppings,

 
Jag köpte en ny mixer för några dagar sedan, så för att testa vad den gick för gjorde jag lite nötsmör härom dagen. Mixern gjorde mig inte besviken, det tog ca 3 minuter så hade jag ett perfekt nötsmör Utan att tillsätta olja!
Det behövs nog egentligen inget recept på det här, det är bara att köra lite Pecannötter tills det blir ett smör, sedan tillsätter man lite salt och kör lite till. häll över i en burk och förvara mörkt i en kökslåda eller kylskåp om du är lite kinkig.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2014-04-18 08:12:12

Hej! Vilken mixer är det och vad kostar den? :)

Svar: Det är en Bosch MCM42024 Red Diamond 800w och jag köpte den när media markt hade rea, då kostade den ca 600. Rekommenderar den verkligen!
kesococonut.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela