KesoCoconut.blogg.se

Pannkaksmetsgröt?!

Publicerad 2014-02-28 22:07:52 i Breakfast, Oatmeal,

 
Vad har han nu gjort för något då? vad är det för äcklig gegamoja som ligger där? jo, jag läste någonstans att någon hade gjort gröt på kokosmjöl, banan och ägg men inga mått var angivna. Men efter en stunds funderande kom jag på att det är ju precis vad kokospannkakorna innehåller! så jag testade att lägga ner hela pannkaksmeten i en kastrull och värmde under omrörning tills det blev en "gröt". Smakade precis lika gott som pankakorna. till gröten serverade jag blåbärsglass och såklart pistachsmör!
 
Gör så här:
Pannkaksmet:
1 banan
2 ägg (eller som jag, 1 ägg och 1 dl äggvita)
1 msk kokosmjöl
ev smaksättning som kakao, carob, mesquite (jag hade dock ingen)
mixa ovanstående indrigenser och häll i en kastrull, värm sedan under omrörning till du får önskad konsistens.
 
Glassorbet:
0.5 dl keso
0.5 dl kvarg
1-1.5 dl frysta bär
bara att mixa till en sorbet och slänga upp på gröten.
 
Som ni ser nedan toppade jag med kokosflingor, cacaonibs, mandarin, pistaschsmör samt lite annat smått och gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela