KesoCoconut.blogg.se

Päronkaksdavos med kiwi

Publicerad 2014-03-20 21:26:02 i Breakfast, Oatmeal,

 
Idag blev det davosgröt till frukost, alltså havregryn som har svällt under natten tillsammans med yoghurt eller liknande. Idag smaksatte jag med päron, kanel, kardemumma och muskot och toppade med kiwi, supergott!
Så här gjorde jag:
1,5 - 2 dl yoghurt/kvarg/keso
1 dl havregryn
1 litet päron, rivet
0,5 tsk kanel
några dustar kardemumma och muskot
ev 1 tsk chiafrön
kiwi att toppa med
 
Blanda alla indrigenser utom kiwin i en burk eller på en tallrik och ställ i kylen över natten. toppa sedan med kiwi på morgonen och ät! jag toppade även min davosgröt med nötter och kokos.
Till min davosgrötåt jag två kvargbröd med färskost och ägg. (den obligatoriska äggmackan alltså...) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela