KesoCoconut.blogg.se

Ännu en version av Proteinglass!

Publicerad 2014-02-28 22:24:34 i Candy,

 
Jag hade slut på mandelmjölk men var fortfarande sugen på proteinglass nu på fredagen. Jag har sett både Fanny, Emma och folk på instagram som har gjort det här fluffet eller vad man kan kalla det men varje gång jag har gjort det har jag misslyckats (men bli inte rädda, det är jättelätt! man får inte vara stressad bara)
Det bästa är att man inte behöver något stabiliseringsmedel som i den förra glassen!
En varning bara, man blir väldigt mätt!
 
Gör så här:
100 g FRUSEN frukt och/eller bär
1 (ca 25g) skopa vassleproteinpulver 
1-2 msk vatten eller mjölk ( Detta tillsäts SIST )

Mixa bären och/eller frukten tills det är finfördelat. tillsätt sedan proteinpulver och 1 msk vätska och mixa!
det ska bli en Mycket trögflytande röra så tillsätt så lite vätska som möjligt. Sedan är det bara att vispa med elvisp och stoppa in i frysen i 5 min för att sedan vispa lite till. Jag har inte testat att göra med andra proteinpulver än vassle(whey), så jag kan inte svara för hur det går. Men var inre rädda för att testa!
ÄT och NJUT.
Jag toppade med bl.a kokoskrisp, sojabönor, blåbärsås och cacaobibs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela