KesoCoconut.blogg.se

Ännu ett par pankakor

Publicerad 2014-02-24 20:48:59 i Pancakes,

 
 
jag vet att jag lovade att inte lägga upp fler pannkaksbilder, men de här var annorlunda. de är gjorda på äpple istället för banan vilken ger en riktigt god smak. dock blir de lite svårstekta så man får ha tålamod.
Äppelpankakor:
1 äpple (gärna granny smith eftersom de är så smakrika)
2 ägg
1 msk kokosmjöl, mandelmjöl eller annat mjöl
1 msk havregryn
0,5 msk fiberhusk (eller mer havregryn)
kanel, kardemumma och muskot efter smak
 
mixa i en mixer och stek långsammt i en stekpanna, gärna med lock så går det snabbare.
jag toppade mina pankakor med en sås gjord på 0,5 dl kvarg och lika mycket keso mixat med lite jordgubbar, jordnötsmör och en mandarin. jag hade även på lite nötter och blåbärsåsen som jag skrivit om tidigare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela