KesoCoconut.blogg.se

Sojabönbiffar

Publicerad 2014-02-03 21:36:03 i Lunch/Dinner,

Idag gjorde jag vegetariska bönbiffar till middag när jag kom hem. de blev riktigt goda och de går att variera hur man vill. till det åt jag keso, matkorn, ajvar och sallad.
 
Bönbiffar:
1 burk sojabönor (eller andra bönor)
1 gul lök
3 vitlökar
2 ägg
1-2 msk fiberhusk (eller mjöl)
1 tsk koriander
1 tsk rökt paprikapulver
1 tsk spiskummin
lite salt och peppar
 
Skölj bönorna och låt dem rinna av, hacka all lök och lägg alla indrigenser i en mixer och mixa till en slät smet och låt stå typ 5 min.
gör sedan biffar av smeten rakt i stekpannan och stek till de har fått fin färg. Annars kan man nog göra dem i ugnen på 225 grader i ca 20 min så slipper man stekpannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela