KesoCoconut.blogg.se

Perfekta Fredagsfrukosten...

Publicerad 2014-01-31 10:34:25 i Breakfast, Oatmeal,

 
På fredagar vill man ju gärna ha lite sovmorgon, och då passar davosgröt perfekt eftersom den går att förbereda.
jag gjorde med smaken Hallon och kokos men man kan lika gärna ersätta det med något annat.
Till davosgröten åt jag Kvargbröd (<---klick) med färskost, ägg och kaviar/ost-tub.
 
Davosgröt:
1 dl Havregryn
2 msk kokosflingor
1 dl hallon
1 banan
1.5 dl yoghurt,kvarg, keso eller en blandning av dem.
ev 1 tsk chiafrön
 
tina hallonen och mosa ihop med kokos och banan.
blanda sedan alla indrigienser i en skål och ställ i kylen över natten. toppa med vad du vill! jag toppade med PB2, chachewnötter,cacaonibs, mer hallon och mer kokosflingor.
Testa även att koka gröten innan du blandar i allt, då får man "mer" gröt eftersom det även är vatten i då.
Jag föredrar nog att inte koka dem först eftersom jag vill ha den lite sträva smaken som blir då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela