KesoCoconut.blogg.se

Havrevälling

Publicerad 2014-04-17 10:30:00 i Breakfast, Snack, Tips,

 
Jag köpte nyligen lite havremjölk eftersom jag tänkte göra havrekneckebröd med det, men det behövdes bara 1/3 av förpackningen. Vad kan man göra med detta då? tänkte jag. Jo, på Havremjölsförpackningen jag har här hemma hittade jag ett recept på havrevälling, så jag tänkte "varför inte göra vällingen på havremjölk istället för vanlig mjölk? Det blev jättegott och smakade verkligen havre, särskillt med lite kanel på toppen. perfekt till kvällsmål eller som jag åt det, till frukost med två proteinbröd med pålägg!
 
3 dl valfri mjölk
2 tsk havremjöl
 
bara att blanda allt i en kastrull och koka upp under omrörning, låt det sedan sjuda en stund. häll över i en kopp och pudra över lite kanel om du vill, sen är det bara att dricka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela