KesoCoconut.blogg.se

Mjölkkokt gröt

Publicerad 2014-02-24 20:59:42 i Breakfast, Oatmeal,

 
nu ska ni få ännu ett sätt att variera gröten på, näligen att koka den på mjölk istället för vatten!
testa, det går och det blir riktigt gott och mättande. jag körde på mandelmjölk vilket inte innehåller så mycket energi vilket gör att jag kan äta min älskade äggmacka med keso till :D. använder man vanlig mjölk kan jag dock tänka mig att det blir ganska mastigt, men det är förstås väldigt individuellt från person till person.
jag gjorde iallafall så här:
 
1 dl havregryn
2 dl mjölk
1 äpple 
Koka ihop under omrörning tills gröten får den konsistens du vill ha! toppa med mer mjölk och kanske som jag, en äggmacka till med keso! Nam nam!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela