KesoCoconut.blogg.se

Pepparkaksgranola nu i Februari

Publicerad 2014-02-06 09:15:12 i Breakfast, Snack,

Granolan som jag gjorde för någon vecka sen var redan slut så jag blev tvungen (uhm...) att göra en ny. Jag tog lite insperation från Emmas Pepparkaksgranola men ändrade den lite utifrån vad jag hade hemma.
Jag är kanske lite sen med just pepparkakaskryddan men det är ju fortfarande vinter, ellerhur?!
 
Pepparkaksgranola
  • 2 dl havrekärnor
  • 1.5 dl havregryn
  • 1.5 dl puffar (quinoa,bovete etc)
  • 2 msk linfrön
  • 1 dl hackade nötter
  • 0.5 dl mandelsmör (eller annat nötsmör)
  • 0.5 dl äggvitor (ca två st)
  • 10 dadlar, blötlagda i några timmar ( eller 1 banan)
  • 2 tsk pepparkakskrydda (eller kanel)
Bötlägg dadlarna eller använd en bannan istället om du har brottom. mixa daldarna eller bananen med de våta indrigienserna och kryddan. blanda ihop alla de torra indrigienserna och blanda sedan med de blöta. Rosta i mitten av ugnen på 175c i ca 20 minuter, men ta ut blanda var 5 minut så att det inte bränns.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela