KesoCoconut.blogg.se

Matlådefix...

Publicerad 2014-01-28 20:00:00 i Fish, Lunch/Dinner,

Eftersom vi har så sen lunch imorgon tänkte jag ta med egen matlåda att äta innan, och be om matlåda från matsalen (om det går?!) att äta till kvällsmat( ja jag gillar skolmaten, oftast )
så jag gjorde tonfiskbiffar av Fannys Recept på sushibollar, jag har gjort dem flera gånger förut och de är riktigt goda!
till det har jag currybulgur ingojsat med broccolipesto (aldrig smakat),blandsallad, oliver, soltorkade tomater, fetaost och kikärtsröra. De svarta "linjerna" är garants krämiga balsamvinäger (ASGOD).
 
Tonfiskbollar (aka sushibollar)
  • 1 stor burk tonfisk i vatten (150 - 185 g)
  • 1 vitlöksklyfta
  • 1/2 tsk torkad ingefära
  • 1 msk fiberhusk
  • 0.5 msk japansk soya
  • 1/2 msk wasabi (jag körde på pepparrot)
  • 1 st äggvita (ca 2 msk)
Blanda alla indrigienser utom tonfisken och fiberhusken i en skål, tillsätt sedan den avrunna tonfisken och fiberhusken. låt stå i kylen en stund medans du kanske gör en sås till (finns på fannys (<--klick) blogg.
forma sedan till bollar eller till biffar som jag gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela