KesoCoconut.blogg.se

Banan och hallonglass med kokosmak

Publicerad 2014-03-11 21:19:43 i Breakfast, Candy,

En version av glass utan proteinpulver för er som inte äger något proteinpulver. enligt mig är den här godast av alla glassar eftersom den smakar "naturligt" sött från bananen istället för sådär konstgjort sött som proteinpulver ibland smakar. Den här glassen brukar kallas acaibowl i usa men acai är en av de få pulver jag inte äger så jag körde på en egen smaksättning, hallon och kokos!
 
såhär gjorde jag:
1 frusen banan
1-1,5 frusna hallon
1-1,5 dl kvarg/turkisk yoghurt
1 msk kokos
 
mixa bananen och hallonen tills det blir krämigt, tillsätt sedan kvargen och kokosen och mixa lite till, klart!
jag åt min glass med två linsfrallor som jag hittade i frysen, receptet på dem hittar du här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela