KesoCoconut.blogg.se

Choklad och kolaröra

Publicerad 2014-03-06 08:52:00 i Breakfast, Oatmeal,

 
Jag är ju som bekant inte jätteförtjust i choklad, men idag var jag sugen på något kakaoigt så jag gjorde en choklad och kolaröra som blev riktigt god. Nästa gång ska jag nog förbereda den kvällen innan så jag kan äta den riktigt kall.
Så här gjorde jag:
1 dl havregryn
1,5 dl vatten
2-3 tsk kakao
1 tsk carob
lite salt
1 banan
1 dl keso
ev 1 tsk chiafrön
 
Kokoa havregrynen med vattnet, kakaon, caroben och saltet. när den är riktigt fast slänger du i bananen och keson och mixar med en stavmixer tills det blir en röra. släng in den i kylen över natten eller om du som jag gör den på morgonen: frysen i 10 minuter så den är riktigt kall.
jag toppade med jordnötsmörsås, hallon, kokosflingor, gojibär och mullbär.
Till röran åt jag en riskaka med färskost och ägg, som dock inte fick vara med på bild.
 

Kommentarer

Postat av: viccyandersson

Publicerad 2014-03-06 09:39:13

Härlig blogg med massor av inspiration! I'll be back... ;)

Svar: Tack så mycket! :D
kesococonut.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela