KesoCoconut.blogg.se

Delicatobollsröra

Publicerad 2014-03-14 13:23:00 i Breakfast, Oatmeal,

 
 
 
Igår gjorde jag en annan version på min chokladröra som blev väldigt god! jag tittade vad en delicatoboll innehöll för smaker vilket visade sig vara kokos, kakao och vanilj (plus andra alla smakförstärkare osv) och smaksatte gröten med dem. jag kan inte uttala mig om hur mycket det liknar delicatobollarna eftersom jag aldrig ätit någon, men gott blev det! Bäst gör sig gröten kall men den går säkert att äta jummen också.
Gör så här!
 
1 dl havregryn
1 dl vatten
1 banan
1 dl keso
1 msk kokosflingor
2-3 tsk kakao
1 krm vaniljpulver (inte vaniljsocker)
 
Koka havregrynen i vattnet tills det har kokat in. tillsätt resten och mixa med en stavmixer till en röra. låt den stå i fryen i 10 minuter så att den blir kall eller låt den stå i kylen över natten och ät på morgonen!
jag toppade min med mer kokos, hallon, sockerfri hallonsylt, lite sparad banan, JORDNÖTSMÖR och gojibär.

Kommentarer

Postat av: Viccys Biffblogg!

Publicerad 2014-03-16 16:22:38

Goooott! Men har du aldrig ätit delicatoboll? ;)

Svar: kanske när jag var liten men de var ett bra tag sedan, hehe
kesococonut.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela