KesoCoconut.blogg.se

Kokoskvargbröd

Publicerad 2014-03-10 20:35:50 i Bread,

 
idag gjorde jag en egen version på Alices kvargbröd! förra gången jag gjorde kvargbrödet följde jag hennes recept slaviskt, och det var jättegott! men idag var jag sugen på att exprimentera lite, så jag ersatte vassleproteinet mot ärtprotein och mjölet mot hälften kokosmjöl (självklart duh) och hälften pofiber. eftersom kokosmjöl, ärtprotein och pofiber suger åt sig riktigt med värska blev jag tvungen att tillsätta 1 dl vatten också!
Hur som helst, såhär gjorde jag:
3 äggvitor
200 g kvarg
1 äggula
1 dl ärtprotein (går att ersätta med vilket mjöl du vill)
0.5 dl kokosmjöl (går att ersätta med vilket mjöl du vill)
0.5 dl pofiber (går att ersätta med vilket mjöl du vill)
ev 1 dl vatten (detta är mycket induviduellt och beror på vilka indrigienser du har i)
ca 0.5 tsk salt
1 tsk bakpulver
 
Vispa äggvitorna till de blir så pass hårda att du kan vända på burken upp och ned.
rör ihop resten av indrigenserna och tillsätt vatten om det blir för torrt, det ska bli en ganska hård smet.
vänd sedan ner äggvitan i smeten och rör ihop tills det är blandat. sätt ugnen på 175 grader och klicka ut smeten 
och forma som du vill på två plåtar med bakplåtspapper och kör in i ca 15-20 minuter.
klart!
 

Kommentarer

Postat av: Tillsammans_är_vi_starkare

Publicerad 2014-03-11 08:59:12

Åh vad kul med en egen variant på receptet! Vi har också gjort hennes recept men också testat lite själva 😋 Ser jättegott ut!👌

Svar: Hur gjorde ni då? 😄 visst är det gott!
kesococonut.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela