KesoCoconut.blogg.se

Quinoakneckebröd

Publicerad 2014-03-16 21:45:53 i Bread, Breakfast,

 
Igår gjorde jag en ny version på kneckebröd som enligt min morsa blev väldigt lyckat, iallafall om jag tolkar hennes "det här var det godaste jag någonsin ätit" rätt.
det bästa med brödet är nog att det är glutenfritt, mjölkfritt, äggfritt och nötfritt, så alla borde kunna njuta av det. Passar perfekt som äggmacka eller med smör eller färskost och ost på!
Receptet är igentligen inte nytt, det är samma som till havreknecket men jag har bytt ut havren mot quinoa helt enkelt!
Gör så här!
 
2,5 dl quinoamjöl
2,5 dl quinoaflingor
0.5 dl linfrön
0,5 dl sesamfrön
1 dl valfria frön
0,5 tsk salt
3.5 dl vatten
 
blanda allt i en bunke och släng ut på en plåt med bakplåtspapper. skjut in i ugnen i 180 grader i 20 minuter. ta sedan ut och skär i bitar och sänk temperaturen till 170 grader och ställ in ytterligare 35-45 minuter (mina hade väldigt mycket färg efter 35 så jag tog ut dem då). klart! 
Orginalreceptet hittar ni på Mollys blogg!
 
Dagens frukost! päron och kanelgröt med PB och keso, två quinoakneckebröd med färskort och ägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela